ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

Комплекс розвиваючих ігор та вправ спрямований на розвиток пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери, комунікативних навичок і вмінь учнів, які знаходяться на інклюзивному навчанні. 




Гра «ЗНАЙДИ ПАРУ». 
Мета: розвиток розумових операцій порівняння, аналізу та синтезу; розвиток орієнтування «ліво» - «право».  
Інструкція: Поглянь уважно на малюнок. Знайди пару.






Вправа «ЗРОБИ ШАРФИ ОДИНАКОВИМИ». 
 Мета: розвиток розумових операцій порівняння, аналізу та синтезу; розвиток дрібної моторики. 
 Хід проведення: пропонується охайно розфарбувати шарфи на малюнку так, щоб вони стали однаковими. 
 Інструкція: зроби шарфи однаковими.



Гра «РОЗСТАВ ПРЕДМЕТИ».
Мета: розвиток уміння знаходити закономірності, аналізувати, порівнювати. 
Інструкція: подивись на картку на якій зображені різні предмети; їх потрібно розставити у квадрати так, щоб у кожному рядкові й в кожному стовпці був тільки один із них.


ВПРАВА «ПЛУТАНИНА»
 Мета: розвиток уваги, слухового сприймання, зв’язного мовлення.
 Хід проведення: читається вірш у якому переплутані логічні зв’язки, а учень наводить лад і відновлює ці зв’язки.
Геть усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя
Каже: «Діти вчаться у полі,
А комбайн працює в школі,
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні,
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки – у бібліотеці»
От який Вітько дивак!
Ти ж бо знаєш – це не так!
Діти звісно вчаться в …
А комбайн працює в …
Ми лікуємось в …
Стрижемось у …
Ліки беремо в …
А книжки в …

Вправа «РОЗФАРБУЙ ФІГУРИ»
Мета: розвиток уваги, довільної сфери, дрібної моторики. 
Хід проведення. Учням показують малюнок із зображенням геометричних фігур  і потрібно зафарбувати кольоровим олівцем кожну з них, але зробити це потрібно дуже охайно. Час не має значення. Завдання можна ускладнити, попросивши учнів розфарбовувати фігури різним кольором (наприклад, кола – червоним, квадрати – зеленим, а трикутники – синім).
Інструкція: подивись уважно на малюнок із зображенням геометричних фігур. Розфарбуй їх кольоровим олівцем дуже охайно.
Вправа «ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ»
Мета: розвиток уваги та довільності поведінки.
Хід проведення. Перед проведенням вправи потрібно переконатися, що
дитина орієнтується в поняттях «вверх», «вниз», «вліво», «вправо». Перше завдання має бути тренувальним.
Інструкція: я буду говорити, в який бік і на скільки клітинок провести лінію (н
– вниз, л – вліво, п – вправо, в – вверх). Проводь тільки ті лінії, про які я буду говорити.
Коли проведеш лінію, чекай, доки я не скажу, куди спрямовувати наступну. Кожну
нову лінію починай там, де закінчилась попередня, не відривай олівець від паперу.
 Тренувальне завдання: 1-н, 1-п, 1-в, 1-п, 1-н, 1-п, 1-в, 1-п, 1-н. Далі продовжуй малювати такий самий візерунок.
Завдання А
1-в, 1-п, 1-в, 1-п, 1-н, 1-п, 1-н, 1-п…
Завдання Б
3-в, 1-п, 2-н, 1-п, 2-в, 1-п, 3-н, 1-п, 2-в, 1-п, 2-в,1-п…
Завдання В
2-в, 1-п, 2-н, 1-п, 2-в, 1-п, 2-н, 1-п, 2-в…
Завдання Г
1-п, 1-в, 1-п, 1-в, 1-п, 2-н,1-п, 1-в, 1-п, 1-в, 1-п, 2-н…
Завдання Д
Заєць: 1-п, 3-н, 2-п, 2-н, 1-л, 2-н, 3-п, 3-н, 1-л, 1-в, 1-л, 2-н, 1-п, 2-н, 2-п, 1-н, 6-л, 1-в,
1-л, 1-в, 1-п, 12-в.
Завдання Е
Кораблик: 1-п, 1-н, 1-п, 1-н, 1-п, 1-н, 1-п, 3-н, 3-л, 1-н, 5-п, 1-н, 1-л, 1-н, 1-л, 1-н, 7-л,
1-в, 1-л, 1-в, 1-л, 1-в, 5-п, 7-в.
Завдання Є
Собака: 2-п, 2-в, 2-п, 1-в, 1-п, 4-н, 6-п, 2-в, 1-п, 3-н,1-л,7-н, 3-л,1-в,1-п,3-в, 3-л, 4-н, 3-
л,1-в,1-п, 3-в,1-л, 3-в, 3-л, 2-в.
Завдання Ж 
Черепаха:2-в, 1-п, 1-в, 1-п, 1-в, 1-п, 1-в, 2-п, 1-н, 1-п, 1-н, 1-п, 2-н, 1-п, 4-в, 2-п, 2-н, 
1-л, 3-н, 2-л, 1-н, 1-л, 1-в, 4-л, 1-н, 1-л, 1-в, 1-л.
Завдання З 
Серце: 1-в, 1-л, 1-в, 1-л, 1-в, 1-л, 1-в, 1-л, 3-в, 1-п, 1-в, 2-п, 1-н, 1-п, 1-н, 1-п, 1-в, 1-п, 
1-в, 2-п, 1-н, 1-п, 3-н, 1-л, 1-н, 1-л, 1-н, 1-л, 1-н, 1-л, 1-н, 1-л.

Вправа «ДОМАЛЮЙ І РОЗФАРБУЙ»
 Мета: розвиток уваги та дрібної моторики.
 Хід проведення: демонструють дитині малюнок, який вона домальовує та охайно розфарбовує.
Інструкція: домалюй малюнок та охайно його розфарбуй.




Вправа «ДОМАЛЮЙ ФІГУРИ»
Мета: розвиток точності сприймання.
Хід проведення: показують дитині малюнок, на якому лініями зображені різні геометричні фігури, але вони недомальовані. Дитина домальовує їх.
Інструкція: подивись уважно на малюнок, на якому зображені недомальовані
геометричні фігури. Домалюй їх простим олівцем.

Вправа для розвитку просторових уявлень.
 Мета: розвиток просторової орієнтації.
 Хід проведення: заздалегідь готують 5 іграшок (наприклад, ляльку, зайчика, ведмедя, качку, лисицю); картинку з зображенням 9 предметів, розташованих
стовпчиками по 3; листок у клітинку, олівець.
1. Просять дитину показати названу частину тіла.
2. На столі розкладають іграшки наступним чином: у центрі – ведмідь, праворуч – качка, ліворуч – заєць, спереду – лялька, позаду – лисиця, і просять відповісти на запитання про розташування іграшок.
3. Показують дитині картинку і запитують про розміщення предметів.
4. Просять дитину за вказівкою намалювати і правильно розмістити геометричні фігури. Дане завдання дитина виконує послідовно.
5. Розміщують іграшки ліворуч і праворуч, попереду й позаду дитини на відстані 40-50 сантиметрів і пропонують їй розповісти, де яка іграшка стоїть.
6. Дорослий пропонує учневі стати в центрі кімнати й розповісти, що знаходиться
ліворуч, праворуч, попереду, позаду від нього.
 Інструкція.
1. Покажи праву, ліву руку, ногу; праве, ліве вухо.
2. Дай відповіді на запитання: «Де сидить ведмідь? Яка іграшка знаходиться перед
ведмедем? Яка іграшка позаду нього? Яка іграшка знаходиться ліворуч від ведмедя?
Яка іграшка праворуч від нього?»
3. Скажи, що намальоване посередині, вгорі, внизу, у правому верхньому кутку, в
лівому нижньому кутку, у правому нижньому кутку?»
4. Намалюй в центрі листка коло, ліворуч – квадрат, вище кола – трикутник, нижче –
прямокутник, над трикутником – два маленьких кола, під прямокутником – маленьке коло.
5. Подивись на іграшки навколо себе. Розкажи де знаходиться кожна з них відносно тебе.
6. Стань у центрі кімнати. Розкажи, що знаходиться ліворуч, праворуч, попереду і
позаду від тебе.
 Протягом виконання дитиною завдань, необхідно спостерігати за тим, як залежать особливості сприймання простору від точки відліку, віддаленості об’єктів тощо з метою подальшого розвитку просторової орієнтації.

Вправа «РОЗФАРБУЙ ПОТРІБНЕ»
Мета: розвиток просторової орієнтації, довільності, дрібної моторики.
Хід проведення: пропонують дитині із трьох схожих малюнків  знайти за окремими ознаками лише один і розфарбувати його.
 Інструкція. Слухай уважно і…
Варіант А
…розфарбуй ведмедика з прапорцем, але без шапки. Який ведмедик знаходиться
ліворуч від нього?
Варіант Б
…розфарбуй каструлю без кришки, але з квіточкою. Яка каструля на малюнку зо-
бражена крайньою зліва?
Варіант В
… розфарбуй чашку без ручки й в горошок. Яка чашка зображена в центрі малюнка?
Варіант Г
… розфарбуй не сукню і не сорочку. Який предмет одягу зображений на малюнку
праворуч, а який ліворуч від спідниці?
Варіант Д
… розфарбуй не одяг і не посуд. Який предмет зображено в центрі малюнка?
Варіант Е
… розфарбуй не найбільший гриб і не мухомор. Де на малюнку розміщений мухо-
мор?
Варіант Є
…розфарбуй не найменшу і не відкриту коробку. Де знаходиться найбільша коробка?
Варіант Ж
…розфарбуй не найнижче дерево і не ялину. Де на малюнку розміщена ялинка?
Варіант З
… розфарбуй не носок і не шапку. Який предмет зображений праворуч від шапки?
Варіант И
…розфарбуй не кленовий і не березовий листок. Де на малюнку розміщений кленовий листок?




Вправа «РОЗФАРБУЙ І ДОМАЛЮЙ»
Мета: розвиток сприймання, дрібної моторики, уваги.
Хід проведення: просять дитину розфарбувати малюнок 
Інструкція
Варіант А
У першого сніговика довгий ніс-морквинка й довгий шарф. Намалюй іншому сніговику короткий ніс і короткий шарф. Розфарбуй картинку.
Варіант Б
Розфарбуй картинку. Намалюй біля високого будинку високе дерево, а біля низького – кущ.
Варіант В
Подивись уважно на картинку. Хто вгорі, а хто внизу? Подаруй тому, хто внизу, прапорець, а тому, хто вгорі, – повітряну кульку. Розфарбуй малюнок.
Варіант Г
Розфарбуй перший вагон зеленим олівцем, а останній – червоним. Усі інші деталі малюнка можеш розфарбувати так, як бажаєш.
Варіант Д
Розфарбуй широку вазу фіолетовим олівцем, а вузьку – жовтим. Усі інші деталі малюнка можеш розфарбувати так, як бажаєш.
Варіант Е
Розфарбуй ступу Баби-Яги з довгою мітлою червоним олівцем, а ступу Баби-Яги з короткою мітлою – зеленим. Усі інші деталі малюнка можеш розфарбувати
так, як забажаєш.





Гра «ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК»
Мета: розвиток тактильного сприймання, вміння аналізувати та описувати важливі властивості предмета.
Хід проведення: кладуть в непрозорий мішечок 8-10 іграшок, виготовлених із різних матеріалів. І пропонують дитині опустити руку в мішечок, доторкнутися до предмета і назвати ті властивості, які підказують тактильні відчуття. Можна мінятися місцями з дитиною. Якщо в дитини виникають труднощі з описом, можна допомогти, ставлячи питання.
Інструкція: опусти руку в мішечок, доторкнись до предмета і назви ті властивості, які підказують тактильні відчуття. А я спробую відгадати що це.

Вправи на розвиток уваги




















🌈 Гра "Опиши овочі" 🍅🥒🌽
Мета: вчити дітей  складати описову  розповідь за допомогою схеми. 

"Розкажи про овоч за схемою"
🥔🫑🥒🥕🍅🍆🧄🥦🧅
Дитині пропонується розглянути зображений овоч і за схемою відповісти на такі питання : 
Назва? 
Якого кольору?
На яку геометричну фігуру схожий?
Який смак має? 
Росте в землі чи над землею? 
Який на дотик?
В яких стравах можна зустріти цей овоч?














Немає коментарів:

Дописати коментар